Alle ingredienten voor uw feest en evenement

Hoe werkt het...

Het laten slagen van het evenement staat voorop bij Bommelsch. Om evenementen en het handelen daarvoor in goede banen te leiden, gelden er bij Bommelsch, bepaalde spelregels, net als bij zo veel andere bedrijven. Door deze spelregels weet iedereen wat er verwacht wordt en kunnen eventuele teleurstellingen worden voorkomen. De spelregels ‘Huren’ en de ‘Algemene voorwaarden’ zijn ook op te vragen of via de site te downloaden.

De belangrijkste spelregels eenvoudig samengevat
Naast de algemene voorwaarden heeft het bedrijf spelregels voor de verhuur opgesteld. Hierin wordt de klant geïnformeerd over hoe het proces van huren verloopt, van betaling tot het retour bezorgen van de goederen. De klant kan hier nalezen hoe het verhuurproces verloopt en hoe hij om  dient te gaan met de gehuurde artikelen.

Huurperiode
De vermelde huurprijzen zijn altijd voor één dag of een weekend. Het is echter ook mogelijk om de materialen voor een langere periode te huren.

Reserveren van de goederen
Het bestellen van de goederen of aanvragen van een offerte kan via de webshop op onze site, per email of telefoon. Na ontvangst van uw aanvraag nemen wij zo snel mogelijk contact met u op om de reservering/aanvraag door te nemen. Wanneer u de bestelling wilt plaatsen, sturen wij u een opdrachtbevestiging met het verzoek om uw opdracht te bevestigen. Vanaf het moment dat wij uw opdracht bevestigen, zijn de goederen voor u gereserveerd.

De offerte
Bommelsch streeft ernaar een orderbevestiging of vrijblijvende offerte nog op de dag van aanvraag aan de klant te bevestigen. Een aanvraag van een offerte is geheel vrijblijvend. Er zijn dan nog geen materialen gereserveerd. Bij een akkoord van de offerte wordt gekeken of de gewenste materialen beschikbaar zijn.

Prijsopgave
Bij de meeste artikelen op deze site staat direct de prijs vermeld. Daarnaast is de online brochure te downloaden. Hierin is gemakkelijk de bijbehorende huurprijs vinden. Alle bedragen zijn in euro's, exclusief btw, schoonmaakkosten en transport. De genoemde bedragen zijn huurprijzen per gebruiksdag.

Huurprijzen
Zo helder als we zijn in onze aanpak, zo helder zijn we ook in onze tarieven en huurvoorwaarden. De genoemde tarieven zijn de huurprijzen voor 1 dag of een weekend. Afwijkende huurperiodes zijn bespreekbaar. De eerste gebruiksdag betaalt de klant 100% van de huurprijs, vervolgdagen slechts 25% . De aan- en afvoerdagen mogen op 1 of 2 dagen naar wens worden ingevuld. De spullen zijn echter enkel de doorgegeven gebruiksdagen voor de klant gereserveerd. Indien nodig kan Bommelsch (een deel van) de materialen op de aan- en afvoerdagen ophalen wanneer deze aan derden zijn verhuurd.

De order/ opdrachtbevestiging
Bij Bommelsch is het mogelijk om op diverse manieren te bestellen: per telefoon, fax, email of via de website. Voor al deze manieren geldt wel dat de bestelling minimaal 48 uur voor levering aan Bommelsch doorgegeven moet zijn. Lukt het niet om voor deze tijd de bestelling bij Bommelsch te plaatsen, dient de klant telefonisch contact op te nemen met Bommelsch. Na dit telefonisch overleg wordt gekeken of de bestelling nog uitgevoerd kan worden. Wellicht kan het nog via ons eigen wagenpark gebracht worden of haalt de klant zelf de materialen op of er wordt samen met de klant naar een andere oplossing gezocht. Zo werkt Bommelsch bijvoorbeeld samen met een gerenommeerd koeriersbedrijf die de bestelling voor een gereduceerd tarief alsnog kan bezorgen. Van een bestelling ontvangt de klant altijd een orderbevestiging. Het is van belang dat deze goed gecontroleerd wordt. Staat bijvoorbeeld het afleveradres goed vermeld? De opdrachtbevestiging dient getekend/ bevestigd retour te komen. Dit kan per fax, per email of per post. Pas op het moment dat wij de opdrachtbevestiging retour hebben ontvangen en aan u hebben bevestigd, is het een opdracht! De order wordt uitgevoerd zoals op de orderbevestiging staat vermeld. Wanneer de klant genoodzaakt is om de order te annuleren, is Bommelsch gemachtigd annuleringskosten in rekening te brengen. Bij annulering vlak voor bezorging kunnen deze kosten oplopen tot maximaal 100% van de oorspronkelijke huursom. Voor de precieze staffel verwijzen wij de klant naar de Algemene voorwaarden.

Borg betalen
Indien u bij ons een artikel huurt, brengen wij minimaal € 50,00 euro borg in rekening (sommige materialen vereisen meer borg). De borg dient contant te worden voldaan bij het ophalen of afleveren van de materialen. Denk ook altijd aan een geldig legitimatiebewijs (zie voor meer informatie onze Algemene voorwaarden).

Betaling
De klant dient zorg te dragen dat het bedrag voor levering op de rekening van Bommelsch staat, tenzij anders is overeengekomen. Zie onze Algemene voorwaarden voor een uitgebreide toelichting. De klant dient er rekening mee te houden dat de chauffeur niet mag afleveren indien er niet betaald kan worden voor of bij de aflevering.

Materialen zelf ophalen
U betaalt de catalogusprijs voor het product en komt het gehuurde artikel met eigen vervoer ophalen op de afgesproken dag en tijdstip. Hier zijn geen extra  kosten aan verbonden.

Materialen zelf ophalen in een gehuurde aanhanger
U komt de gehuurde artikelen zelf ophalen en betaalt de normale prijs hiervoor en de kosten voor het huren van de aanhanger. De kosten voor het huren van de aanhanger bedragen € 25,00 excl. BTW. De aanhanger dient binnen 2 uur retour gebracht te zijn.

De bezorging
De kosten voor het bezorgen bedragen € 25,00 + € 0,50 per gereden kilometer excl. BTW (Let op! Voor ophalen en bezorgen betekent dit 4 x de afstand van onze vestiging in Rossum naar de bezorglocatie). Het standaardtarief van € 25,00 is eenmalig als de chauffeur de materialen conform de Algemene voorwaarden kan afleveren en ophalen. Bommelsch zorgt alleen voor het afleveren en ophalen. U bouwt de materialen zelf op. De order wordt tijdens kantooruren bezorgd. Er wordt door Bommelsch bezorgd tegen aantrekkelijke transportkosten. De klant kan de werkdag voorafgaand aan de bezorging of retour halen telefonisch contact opnemen met Bommelsch. Onze medewerkers kunnen dan een inschatting geven over de aankomsttijd van de chauffeur. De klant hoeft dan niet de gehele dag te wachten. Standaard levert Bommelsch niet in het weekend. Mocht het  evenement toch in het weekend vallen,  dan is het mogelijk dat Bommelsch op vrijdag levert. Dan worden de materialen maandag weer opgehaald. Voor deze periode rekenen we slechts één dag huur. Men betaalt dan dus alleen voor de werkelijke gebruiksdag.

Bommelsch bezorgt met (grote) vrachtwagens. De door de klant gewenste afleverlocatie moet dus toegankelijk zijn voor vrachtwagens of op maximaal 10 meter afstand liggen van de plaats waar een vrachtwagen kan komen. De meeste materialen zijn verpakt op rolcontainers of pallets. Bommelsch rolt de materialen voor de klant naar binnen tot achter de eerste deur. Deze plek dient met rollende materialen bereikbaar te zijn en een harde en vlakke ondergrond te hebben.

Als Bommelsch de materialen weer op komt halen, dienen de materialen vanaf 8.00 uur 's ochtends weer op de rolcontainers of pallets klaar te staan, zodat Bommelsch de materialen op kan halen. De meeste materialen zijn verpakt in kratten of andere emballageartikelen. Bij retour verwacht Bommelsch dat de gehuurde materialen op dezelfde manier klaar staan als dat ze gebracht zijn.

Indien de materialen niet klaar staan voor transport als Bommelsch de materialen op komt halen of om een andere reden belemmerd wordt de materialen op te halen, is Bommelsch gemachtigd extra transportkosten en/of huur in rekening te brengen.

Opbouwen
Het opbouwen van onze partymaterialen verschilt aanzienlijk per artikel, zowel in tijdsduur als complexiteit. Het is daarom van belang op voorhand te overwegen of u de materialen zelf opbouwt/afbouwt of dat u dit laat doen (tegen meerprijs) door onze medewerkers. Let op! Indien u de materialen zelf opbouwt en afbouwt, dienen ALLE materialen geretourneerd te worden in de dezelfde staat als bij levering. Bij het niet juist retourneren kan dit gevolgen hebben voor de teruggave van uw borg.

Leverings- en retourdagen
De leverings- en retourdagen zijn van maandag tot en met vrijdag tenzij anders is overeengekomen.

Reclames
Mocht de klant onverhoopt niet tevreden zijn over de levering, dient hij dit zo snel mogelijk te laten weten aan Bommelsch. Dit voorkomt discussies en wellicht is Bommelsch nog in de gelegenheid om het probleem op te lossen. Zie paragraaf 15.1 van onze algemene voorwaarden.

Na retour
Bommelsch wenst de materialen schoon retour te krijgen. Wanneer de materialen niet schoon te retourneren zijn, heeft de klant bij Bommelsch de mogelijkheid materialen vuil in te leveren. Bommelsch rekent hiervoor schoonmaakkosten. Na terugkomst van de materialen in ons magazijn worden de materialen geteld en gecontroleerd op vermissingen en beschadigingen. De klant kan hierbij aanwezig zijn. Indien Bommelsch tijdens deze telling manco's en/ of beschadigingen constateert, zal de vervangingswaarde van het betreffende artikel in rekening gebracht worden. Zie voor meer informatie ‘Spelregels voor retourgoederen’ onderaan dit schrijven.

Breuk, verlies of beschadigingen
Indien blijkt dat de artikelen nog moeten worden schoongemaakt, beschadigd zijn of ontbreken,  worden de kosten hiervan achteraf in rekening gebracht.

Algemene voorwaarden
De klant wordt vooraf geïnformeerd over de algemene voorwaarden zodat hij precies weet onder welke voorwaarden er wordt geleverd, betaald, verkocht of ingekocht. Met algemene voorwaarden is het direct duidelijk welke rechten en plichten het bedrijf en de klant hebben. De algemene voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel. De algemene voorwaarden kunt u opvragen of downloaden van onze website.

Verzekeren
De klant kan zich verzekeren voor het annuleren of voor schade ten gevolge van brand- en/of stormschade. Het eigen risico van annuleren is af te kopen voor 3% van het netto totaalbedrag. Voor het afkopen van kosten voortvloeiend uit schade ten gevolge van brand- en/of stormschade kan men zich verzekeren voor 2% van het netto totaalbedrag.

Openingstijden
Maandag 9.00 – 17.00 uur
Dinsdag 9.00 – 17.00 uur
Woensdag 9.00 – 17.00 uur
Donderdag 9.00 – 17.00 uur
Vrijdag 9.00 – 17.00 uur
Zaterdag 9.00 – 12.00 uur

Bereikbaarheid
Bommelsch is onder openingstijden telefonisch bereikbaar. Na deze tijden is Bommelsch alleen bereikbaar via een mobiel nummer en slechts alleen voor calamiteiten.

 

Spelregels voor retourgoederen

Klant brengt goederen retour

Samen met de klant worden de teruggebrachte goederen gecontroleerd op beschadiging, compleetheid en aantallen. Tekorten en/of beschadigingen worden vermeld op de retourbon. Ook de transportmiddelen en de emballage worden gecontroleerd en geteld. De klant wordt verzocht om de lijst met manco’s en/of beschadigingen te ondertekenen voor akkoord. De klant ontvangt per post een factuur voor de manco’s.

Goederen worden door ons retour gehaald

Bij kleine bestellingen worden de goederen ter plaatse samen met de klant gecontroleerd op beschadigingen, compleetheid en aantallen. Tekorten en/of beschadigingen worden vermeld op de retourbon. Ook de transportmiddelen en de emballage worden gecontroleerd en geteld. De klant wordt verzocht om de lijst met manco’s en/of beschadigingen te ondertekenen voor akkoord. De klant ontvangt per post een factuur voor de manco’s.

Wanneer de hoeveelheden te groot zijn om de telling op de locatie uit te voeren (bijvoorbeeld bestek, servies en glaswerk), wordt de telling op de zaak gedaan. Deze telling is bindend. De klant wordt direct geïnformeerd over de manco’s. De klant ontvangt een factuur achteraf.

Kosten manco’s en beschadigingen

Bij breuk of vermiste goederen wordt de vervangingswaarde in rekening gebracht. Indien de vermiste goederen binnen 14 dagen worden terugbezorgd, worden deze goederen tegen de berekende prijs teruggenomen. Bij beschadiging dienen de reparatiekosten te worden vergoed.

Retour linnengoed

Het linnengoed dient altijd ongewassen retour gegeven te worden. Als het linnengoed nat is, dient  het te worden uitgehangen om weervorming te voorkomen. Brandgaatjes, kaarsvet en schimmel is schade. Bij beschadiging dienen de vervangingskosten te worden vergoed.

Schoonmaken retourgoederen

De verhuurprijzen zijn op basis van schoon afhalen en schoon terugbrengen. Wanneer de retourgoederen niet schoon terug komen, zullen er schoonmaakkosten in rekening worden gebracht (zie tarieven schoonmaakkosten). Voor niet schoongemaakt en sterk vervuild keukenequipment en barbecues is het schoonmaaktarief inclusief de arbeidstijd.

Transport en opslagsystemen

Al onze materialen, equipment en meubilair wordt vervoerd met zogenoemde gastronorm kratten en opslagsystemen. Zo krijgt u altijd de spullen veilig mee in stapelkratten, rolcontainers, flightcases of op pallets. Al deze transport- en opslagsystemen zijn gemerkt met onze bedrijfsnaam. Naast de bedrijfsnaam wordt op de kratten ook de inhoud vermeld. De rolcontainers, pallets en verzamelkratten zijn voorzien van een waterdichte pochet met inhoudslijst.

De goederen dienen weer in de juiste krat, rolcontainer, flightcase of op pallet verpakt te worden voor retour. Indien de chauffeur dit moet doen bij het retour halen, rekenen we hiervoor een uurtarief.

Wanneer transport of opslagsystemen ontbreken, wordt de vervangingswaarde in rekening gebracht. Indien de vermiste goederen binnen 14 dagen worden terugbezorgd, worden deze goederen tegen de berekende prijs teruggenomen.